dilluns, 27 d’abril del 2020

Recomanacions P4. Setmana 27 d'abril

Hola DINOSAURES, CAVALLS i EUGUES:
Us van agradar les activitats de la setmana passada?  Hem rebut molts dibuixos dels vostres dracs inventats.  Són molt divertits!
Aquesta setmana tenim nous reptes per a vosaltres.  A veure si us agraden...

MENJAR FRUITA ÉS SALUDABLE

Us deixem l'enllaç d'un conte que parla d'una bruixeta que va descobrir que bo i divertit és menjar fruita variada:
https://drive.google.com/file/d/1OUMpLQMF_V6-dwWnLivBx45miR5w2ssO/view?ts=5e9ed05f

Segur que, com la bruixa, a casa també teniu fruites diferents.  Us proposem que feu un dibuix de la fruita amb el seu nom i li feu una foto perquè els pares ens la facin arribar al correu de les mestres.


LLEGIM UNA ESTONETA







Pensa i escriu el nom d'algun amic o amiga que el seu nom comenci per aquestes lletres:


PARAULES BESSONES
Aquí teniu paraules que s'assemblen molt.  Només hi ha una lletra diferent.  A veure si la sabeu trobar!
https://issuu.com/jolivel2/docs/paraules_bessones

PROBLEMES VISUALS



VOLS AJUDAR LA PAPALLONA A TROBAR LA FLOR?


ENS AJUDEU A ENDREÇAR AQUESTS GLOBUS DE MENYS A MÉS QUANTITAT?


ENS QUEDEM A CASA!

Mirarem les cases d'altres famílies del món.  Cliqueu aquest enllaç i mireu què hi surt.
https://es.slideshare.net/monik3mng/cases-del-mn?next_slideshow=1
Demaneu al pare o la mare que us el llegeixin.
Després, dibuixeu com us agradaria que fos casa vostra, o bé busqueu una imatge i la retalleu i l'enganxeu.   Feu una foto al treball i ens ho envieu.

GRAFISME

LES SAFATES MÀGIQUES
Us proposem que us adreceu a la proposta anterior de grafisme i seguiu repassant i experimentant, a partir del material proposat, els traços treballats i de forma lliure.
Aquests són els models que us vam proposar i les imatges amb les diferents propostes:

LES NOSTRES JARDINERES

CLASSIFIQUEM LLEGUMS
1. Agafeu un grapat de diferents llegums que tingueu per casa.
2. Barregeu-les en un recipient.
3. Oferiu als infants pots, cistells... ser serveixen per separar les llegums per tipus i classificar-les.

A continuació us proposem fer un PLANTER amb aquestes llavors:

QUÈ NECESSITEM?
  • Ouera (també podeu fer servir la closca de l'ou com a recipient, ja que aportarà a les llegums calci i creixeran més ràpid) / Pot de vidre reutilitzat
  • Cotó / terra
  • Llegums (les que heu fet servir a la proposta anterior)
  • Aigua
COM HO FEM?
1. Posem una mica de cotó i/o terra al fons de la ouera / ous / pot de vidre
2. Hi col·loquem a l'interior diverses llavors (4 o 5)
3. Reguem amb una mica d'aigua
4. Apropem el planter a una finestra perquè tingui llum natural
5. Esperem uns quants dies

ACTIVITATS QUE PODEM FER EN RELACIÓ:
  • Observar els canvis i creixement de la planta.  Intentem distingir les seves parts (llavor, arrel, tija, i fulles) . Ha crescut? I canviat de color?
  • Podem fer diferents fotografies del procés i un dibuix final.  Sota el dibuix podeu intentar escriure les diferents parts:

PSICOMOTRICITAT

EXPRESSIÓ CORPORAL "SÓC, SÓC, SÓC..."
Us proposem un joc de representació i imitació que ja coneixen i els agrada molt.

  • Pensem un animal i diem en veu alta: "sóc, sóc, sóc... ( i per exemple, "un lleó!"); a continuació ens desplacem per l'espai imitant l'animal (a quatre grapes, el so que fa en rugir...) fins que diem "stop!";  ens quedem quiets com estàtues, pensem un altre animal i seguim jugant!


JOC D'ORIENTACIÓ

  • Triem conjuntament diferents elements o objectes (3 o 4), per exemple cotxes, dinosaures, peces... o el que més us agradi!
  • Parlem de les característiques d'aquests objectes: com són, de quin color, forma, mida...
  • Delimitem una habitació o espai de la casa i, per exemple, l'adult amaga els objectes.  Quan els ha amagat avisa a l'infant i aquest/a els ha de buscar.
  • Podem ajudar a buscar-los amb pistes sobre la seva ubicació i orientar-los una mica.  Per exemple: "fes tres passes endavant"  "a prop del prestatge" "al costat de la porta" "al davant del sofà".  També dient "fred-fred" o "calent-calent" quan està lluny o a prop.
Quan ha trobat els objectes podeu intercanviar els rols, qui els ha amagat ara els busca i a l'inrevés.  Gaudiu molt!

--------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------

I per acabar... dues sorpreses! 

Un conte d'emocions (reconeixeu qui l'explica?)
EL PEP I L’ADELA, DE LA TRISTESA A L’ALEGRIA  (Autora: Mari Creu Royo)

La dansa del "DRAC FEROTGE" d'en Jordi Tonietti.  Les mestres ho hem preparat amb molta il·lusió.  Animeu-vos a ballar amb nosaltres!!



BÉ,  DINOSAURESCAVALLS i EUGUES: AIXÒ ÉS TOT PER AQUESTA SETMANA.  CUIDEU-VOS MOLT.
JA QUEDA MENYS PER PODER ESTAR JUNTS.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada