dimarts, 14 d’abril del 2020

RECOMANACIONS P5. Setmana 14 d'abril

Hola DOFINS!
Com us trobeu vosaltres i les vostres famílies?
Desitgem que esteu aprofitant i gaudint d'aquest temps en família, dedicant alguna estona del dia per fer una mica de "feina" però també per jugar i divertir-se.
No oblideu que les mestres de P-5 us coneixem bé, sabem que enteneu el perquè de tot plegat i que sou prou forts i fortes per superar aquesta situació.  Heu de saber que ens recordem molt de vosaltres!
Us volem enviar tota la nostra energia positiva per ajudar-vos i tots els nostres ànims perquè això es faci molt curt.  TOT ANIRÀ BÉ!
Les propostes perquè aneu treballant durant tota la setmana són:

CONSTRUÏM EL NOSTRE ABECEDARI
Ens recordem de totes les lletres de l'abecedari?  Anem a comprovar-ho... agafeu tota mena de material que tingueu per casa (pedretes, canyes, peces de construcció, xapes, gomets, botons, fil de llana, etc) i construïu el vostre abecedari.  Espero rebre les fotografies amb els vostres abecedaris!


Després us proposo el següent joc:
Segur que sabeu moltes paraules... Però quantes paraules saben les vostres famílies? Trieu una lletra de l'abecedari i busqueu diferents paraules que comencin amb aquesta lletra.  Aquí us deixem una mostra de la graella on s'han d'anar apuntant.  No cal imprimir, amb una llibreta i llapis ja en tenim prou.  Vosaltres decidiu quantes categories voleu posar.


EL NOSTRE NOM AMB LLETRA LLIGADA
Busca en aquest llibre el teu nom amb lletra lligada.  Reconeixes el nom dels teus companys i companyes?
https://issuu.com/sxicola2/docs/noms_lletra_ligada

Has trobat el teu nom?  Doncs ara practica'l en un full en blanc (amb llapis, retoladors, enganxar gomets, plastilina, pintura...) Si ho trobes una mica complicat, demana ajuda a algú de la família que escrigui el nom amb lletra lligada i després tu el repasses com més t'agradi.  Exemples de noms fets amb pintura i plastilina:

PROBLEMES VISUALS
LLegiu molt bé aquests problemes i intenteu buscar la solució fent servir "només el cap" (càlcul mental).  També us podeu ajudar agafant fruites o sabates de casa.  Per treballar les matemàtiques, no hi ha  millor manera que fer-ho amb suport visual i/o manipulatiu.  Ja sabeu totes les respostes?  Les espero al meu correu electrònic!!

JOCS PER TREBALLAR LA MEMÒRIA VISUAL
En aquest joc has de ser molt ràpid per trobar totes les parelles de pollets:
http://jeux.lulu.pagesperso-orange.fr/html/assoMemo/aPoussi1.htm

Aquest és tipus memory, fixa't molt bé en les cartes per trobar la seva parella:
https://arbolabc.com/juegos-de-memoria/memoria-animales


LA PRIMAVERA
Ja ha arribat la primavera!  Us deixem algunes propostes a fer.

LECTURA D'ALGUNS NOMS DE FLORS
https://issuu.com/sxicola2/docs/llibre_de_les_flors
Si a la terrassa o el jardí teniu alguna d'aquestes flors, podeu enviar una fotografia de la flor amb el seu nom.

CANÇÓ "JA VE LA PRIMAVERA":


AUDICIÓ "LA PRIMAVERA" DE VIVALDI:


Us proposem escoltar aquest fragment de "Les Quatre Estacions" d'Antoni Vivaldi.  Seguiu els següents passos:
1. Ens relaxem i propiciem un clima de calma i silenci.
2. Escoltem el fragment i observarem els referents visuals del vídeo (flors, ocells, riu i tempesta)
3. Fem una petita conversa: preguntem l'opinió dels nostres fills/es, si identifiquen algun so, instruments, què s'han imaginat mentre sonava la música...
4. Petita "coreografia" a partir de l'audició, representant algun dels elements que han aparegut a l'audició.
     * FLORS: seiem a terra i balancegem els braços enlaire.
     * RIU: caminem fent ziga-zaga i acompanyem el moviment amb els braços.
     * OCELLS: fem que volem.
     * TEMPESTA: seiem a terra amb les mans al cap o ens amaguem sota una taula.
Per acabar, podem tornar a escoltar l'audició i fer un dibuix ben bonic d'un paisatge de primavera.

ENGLISH
Anem a repassar la forma de preguntar i de dir el temps que fa.  Primer, una cançó que us fa riure molt:

I ara, aquesta per repassar el més important.  Escolteu-la i canteu-la vàries vegades:


Us atreviu a gravar un petit vídeo a on una persona de casa (germà o germana, pare, mare...) us pregunti "How's the weather?" i vosaltres li contesteu en anglès?  Si ho feu, podem muntar un vídeo amb totes les vostres aportacions.  Si us plau, això ho heu d'enviar al correu de la Joana P. (el trobareu en el correu de la tutora del dia 14).


LA CARPETA DEL CONTE A CASA
ATENCIÓ, DOFINS! El PETITÓ, la nostra mascota de la classe, ens ha deixat un missatge:




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada