dilluns, 18 de maig del 2020

RECOMANACIONS P4. Setmana 18 de maig

Bon dia D_NOS_URES, CAV_LLS I E_GUES!!!
Com ha anat la setmana?
Ja hem rebut fotos de la recepta de les galetes.  Us han sortit super bé!
Ja sabeu quin era l'ingredient que feien les abelles?
També us volem donar les gràcies per enviar l'enquesta.  Ja sabeu quin era l'animal trampa?

Aquesta setmana us deixem activitats per obrir molt els ulls.

LLETRES

Si cliqueu a aquest enllaç, trobareu un llibre que us ensenyarà totes les lletres...

I ara que ja heu vist aquest abecedari, us proposem que mireu com s'escriu el vostre nom amb lletra lligada:

NÚMEROS I MÉS COSES

Aquí teniu unes activitats per treballar amb els nombres i resoldre petits problemes.


I per pensar una mica, us deixem unes activitats que també us agradaran molt:

Recordeu el sudoku que vam fer fa unes setmanes?  Aquí en podreu practicar més.


TREBALL D'EMOCIONS

Us va agradar el conte de "LA MARGARIDA TÉ POR"?
Doncs ara observarem què fan els animals quan tenen por:



AMAGAR-NOS COM LES TORTUGUES: quan se senten en perill, les tortugues s'amaguen dins la closca.

FUGIR: les llebres, quan se senten en perill, corren molt ràpid.

DEFENSAR-NOS COM ELS GATS: quan se senten en perill, els gats estarrufen el seu pèl i bufen per espantar l'enemic i protegir-se.

PASSAR DESAPERCEBUTS: els camaleons tenen la capacitat de canviar de color per assemblar-se el més possible a l'entorn on es troben i així evitar ser vistos.

FER-NOS AMICS: de vegades, els animals quan han de conviure prefereixen fer-se amics a estar sempre barallats i tenir por.

AMB MÚSICA: els nostres amics del Pot Petit han trobat una gran solució i es diu "Encanteri per fer passar la por".



FEM D'ARTISTES

Obre aquest llibre amb molta atenció.  Parla d'un pintor francès i de com pintava.

EXPERIMENTEM

GRAFISME AMB SAL

Necessitem:

  • sal
  • 1 safata transparent
  • 1 pinzell (opcional)
  • Plantilles amb les lletres, números i traços que volem treballar

* Col·loqueu una de les plantilles sota la safata (podeu fer servir les que us donem, copiar-les en un full i/o crear-ne d'altres).

* Ompliu la safata amb una mica de sal, i amb un pinzell o el propi dit, que els infants experimentin lliurement observant i comprovant el rastre que deixa la sal.  Que descobreixin els diferents traços, números i lletres amagats.  Els poden resseguir amb el dit o pinzell alhora que verbalitzen el número o lletra que correspon.

*   Podeu jugar en família!:per exemple l'adult diu: "busca el número 4", l'infant ha de buscar entre la sal el número, assenyalar-lo amb el dit i repetir-ho verbalment, fent una relació entre el so i la grafia corresponent.



FEM IOGA

Una estona per descansar i relaxar-nos!  Podeu fer-ho tot o només un trosset, intentant imitar les postures:

LA GRANOTA:
Ens ajupim amb les cames flexionades i obertes.  Les mans toquen el terra per poder-nos impulsar al saltar, els braços queden per dins de les cames.  Salteu ben enlaire tal com ho fan les granotes i descarregueu energia i tensions!

Bé, DINOSAURES, CAVALLS I EUGUES, això és tot aquesta setmana.  Esperem que us agradin les nostres propostes.

RECORDEU QUE ENS HEU D'ENVIAR FOTO DEL QUADRE QUE HEU FET DE MATISSE I UNA ALTRA AMB UNA POSTURA DE IOGA.


Uff, hem tingut un problema!  Les lletres s'han mogut de lloc i han desordenat les paraules del nostre comiat.  Les voleu posar bé vosaltres?


Les mestres de P-4

2 comentaris:

  1. Moltes gràcies per tota la feina que feu!!!! 🤗🤗🤗🤗

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies.Estem fent una treball cooperatiu. Sense la vostra col.laboració no seria possible. Molts ànims.

      Elimina